Week 17 - Reisverslag uit Breezand, Nederland van FrankenSophie BerbeeRaateland - WaarBenJij.nu Week 17 - Reisverslag uit Breezand, Nederland van FrankenSophie BerbeeRaateland - WaarBenJij.nu

Week 17

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg FrankenSophie

27 December 2014 | Nederland, Breezand

Goedemorgen, we schrijven vandaag zaterdag 27 december en het zit erop. De laatste dagen in Nieuw Zeeland hebben we besteed in Akaroa op de Banks Peninsula en in Christchurch. De laatste week was lekker zonnig, eindelijk, en die maandag hebben we een kano gehuurd en zijn we de rond de zeemond bij Akaroa gepeddeld. De verhuurder gaf ons twee steentjes mee. De bedoeling daarachter is dat je er mee kan clicken onderwater wat dan weer dolfijnen lokt. We hebben bijna 4 uur rondgevaren en precies op het allerlaatste stukje en 3 uur kansloos steentjes clicken zagen we een hector dolfijn verschijnen. Hij dook onder ons bootje door en hij was al snel weer weg maar het voelde toch een beetje alsof hij doei kwam zeggen uit naam van al die beesten die we de afgelopen maanden hebben gezien. De rest van de middag hebben we lekker in de zon gezeten en 's avonds zijn we naar het dorpje gelopen voor een portie fish and chips. De volgende dag zijn we naar Chrischurch gereden om nog wat souvenirs in te slaan. We parkeerde onze auto aan de rand van de binnenstad omdat ik geen zin had om nog even op de laatste dag een deuk op te lopen op zoek naar een parkeerplek. Dit was een kleine miskleun want we betaalde bijna 6 dollar per uur terwijl we later zagen dat je overal in de binnenstad voor een prikkie kan parkeren. De reden hierachter is minder vrolijk. De enorme omvang van de aardbevingen die hier in 2011 huis hielden is nog goed te zien en overal zie je nog beschadigde gebouwen, gebouwen in de steigers en dus lege stukken bouwgrond die dienstdoen als parkeerterrein. We zijn naar de re:start container shopping mall geweest en hier hebben kiwi spaarpotjes gekocht voor alle neefjes en nichtjes (als ze lang genoeg sparen kunnen ze misschien later ook een mooie reis maken). Verder valt er weinig te shoppen in christchurch want de complete binnenstad ligt eigenlijk nog op de tekentafel. We hebben overnacht op een campsite in het dorpje Lincoln en we hebben daar de laatste biefstuk in de pan gegooid. De woensdag hebben we goed besteed voor het wassen van de camper, van binnen en buiten, en het inpakken van de tassen. De afgelopen 7 weken hebben we een hoop uurtjes in de camper doorgebracht en meer dan 6000 km gereden maar na de wasbeurt zag hij er nog beter uit als toen we hem kregen. Het enige kleine probleempje waren 3 putjes in het voorraam, die er al op dag 1 insprongen toen we achter een grindwagen reden. Voor glasschade waren we niet verzekerd maar we zouden we zouden wel zien hoe erop gereageerd zou worden. 's Avonds zijn we uiteten geweest in Christchurch bij een leuke Ierse tent en we hebben heerlijk gegeten en genoten van de live muziek. Het laatste avondmaal alleen dan vlak voor kerst. Ons vliegtuig vertrok de 18de om 17:00 vanaf christchurch airport. We hebben eerst de camper ingeleverd, vlakbij het vliegveld. Het regende een klein beetje en dat was in ons voordeel dachten wij omdat de putjes in het raam nu bijna niet te zien waren. De meneer die onze camper inspecteerde vond dat we de camper prima hadden opgeleverd en ik attendeerde hem nog eventjes op de frisse lavendelgeur. De putjes in het raam, de slimmerik zette toch eventjes de ruitenwisser aan, waren geen probleem en we kregen de volledige borg weer terug. Om 13:00 waren we op het vliegveld en begon de terugreis. We hadden 35 uur voor de boeg, bijna een complete werkweek zeg maar. Via Sidney, Bangkok en Dubai stonden we vrijdag om 13:00, compleet gesloopt, met onze tassen op de rug, in de aankomstterminal van Schiphol, het zit erop.

De afgelopen 4 maanden zijn voorbij geschoten als een soejozraket. We hebben veel gezien en veel gereisd maar vooral enorm veel genoten. Genoten van alle vriendelijke mensen, het geweldige Indonesische eten en de adembenemende Nieuw Zeelandse landschappen. Alle mensen die we tegen zijn gekomen waren vriendelijk en sommige zelfs buitengewoon behulpzaam. We hebben nergens gekke dingen meegemaakt en we hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Het klinkt een beetje cliché als mensen zeggen, dit neemt niemand jullie meer af, maar dat is wel precies wat het is. We hadden de afgelopen tijd voor geen goud willen missen en als het kon zouden we het zo weer doen. We willen iedereen bedanken voor de leuke reacties en de getoonde interesse, het werd gewaardeerd, met een speciale notitie voor onze grootste fan tante Ria.

Fijne feestdagen en de hartelijke groeten van Frank en Sophie.

p.s. Eindstand keezen 20-16 in het voordeel van de ongekroonde keezkampioen Frank

• 28 December 2014 - 11:38

Ria Pater:

Of ik wil of niet, hier MOET ik wel op reageren.
    Ik weet niet meer wat ik allemaal geschreven heb, maar waarschijnlijk dat ik van jullie verslagen genoot en dat was nu ook weer het geval! Bedankt dat we mee mochten "reizen"!
    En nu met jullie barst aan het werk, ook daarmee veel plezier en voor 2015 wens ik jullie :
    Gezondheid, liefde en geluk!